A promóciós termékek marketingcélokra használt, személyre szabott termékek. A legtöbb esetben ezeket a tárgyakat a vállalat logójával, nevével és elérhetőségi adataival személyre szabják. A legtöbb vállalkozás úgy dönt, hogy ezeket a termékeket ingyen adja, hogy az ügyfeleket arra ösztönözze, hogy hazavigyék őket. Ez egy rendkívül egyszerű gyakorlat, amely az ajándékot nagyon fontos márkaerősítő eszközzé teszi. Lássuk egy kicsit részletesebben, miről is van szó.

Az első promóciós termékek és fejlődésük

Az első promóciós termékek 1789-ig nyúlnak vissza, amikor is emlékgombokat használtak egy nagyon híres választási kampányban: George Washington kampányában. Az 1800-as években gyakran használtak naptárakat és más egyszerű promóciós termékeket a vállalkozások folyamatos népszerűsítésére. Napjainkban a kiskereskedelmi termékeken keresztül történő promóció nagy üzlet, mivel e marketingeszköz elismert hatékonysága miatt egyre több vállalat dönt úgy, hogy ezeket használja.

Mire valók a promóciós termékek

A promóciós termékek funkciói sokrétűek. Lássuk együtt, mik ezek.

A legtöbb vállalkozás úgy dönt, hogy ezeket a termékeket ingyen adja, hogy az ügyfeleket arra ösztönözze, hogy hazavigyék őket.

A márka ismertségét növelik.

Amikor ügyfelei és érdeklődői látják a logót és az üzleti nevet a promóciós üzleti cikkeken, például sapkákon, ingeken, tollakon és egyéb termékeken, megismerik a márkát. Még azok az ügyfelek is, akik nem emlékeznek tudatosan a logóra és a márkanévre, jobban érezhetik magukat a márkaazonossággal, amikor vásárolni szándékoznak, mert a márka amúgy is ismerős számukra. A promóciós termékek olyan márkaismertséget generálnak, amely minden vállalkozás sikeréhez elengedhetetlen.

Új ügyfeleket hoznak létre.

Mivel ingyenesek, a promóciós termékek általában kézről kézre szállnak. Egy ügyfél kölcsönadhatja a promóciós tollat valakinek, aki nem ismeri az Ön cégét, és ezzel tudtán kívül továbbítja a marketingüzenetet másoknak.

Ösztönzik az ismételt vásárlásokat.

Ha egy ügyfélnek segítségre vagy az Ön szolgáltatásaira van szüksége, és az Ön neve és elérhetősége ott van a hűtőszekrényén (például egy mágnes formájában) vagy a kulcstartón, sokkal nagyobb valószínűséggel hívja Önt, mint a versenytársát.

Ugyanabból a kategóriából származó cikkek: