A reklámajándékok olyan termékek, például bögrék vagy tollak, amelyeken a vállalat logója vagy neve szerepel. Ezeket más néven is ismerik, mint például swag, merchandise, márkás termékek vagy promóciós áruk. 

Ezeket az ajándékokat a vállalat népszerűsítésére használják, ahogy a nevük is sugallja, és ezeket promóciós cikkek formájában adhatják tovább a márkaismertség növelése érdekében, vagy eladhatják a hűséges fogyasztóknak. Az ingyenesen vagy nagyon kis költséggel terjesztett és a márkák számára számos izgalmas előnyt kínáló promóciós termékek a legköltségvetésbarátabb marketingstratégiák közé tartoznak, amelyeket egy vállalkozás valaha is alkalmazhat.  

A beltéri vagy kültéri használatra ideális poharak, bögrék, poharak és csészék ideális kézi promóciós eszközök.

Tényleg működnek a promóciós termékek?

Egy 2016-os tanulmány a márkás szajré használatának hatékonyságát vizsgálta. Kiderült, hogy sokan átlagosan 8 hónapig tartják meg a promóciós tárgyakat, ami jóval túlmutathat más marketing taktikákon, mint például az e-mail marketing vagy a PPC hirdetések.   

Mindezek után a termék tényleges megőrzési ideje mindig az adott terméktől függ. A fogyasztók például az esernyőket általában 14 hónapig használják, míg a kalapokat gyakran csak 7 hónapig.

Ugyanebből a tanulmányból az is kiderült, hogy ezek a fogyasztók általában a márka értékes nagyköveteivé válnak, és a fogyasztók több mint fele átadja az árut másnak, miután befejezte annak használatát.

Annak bizonyítására, hogy a promóciós termékek növelik a márkaismertséget, a tanulmány kimutatta, hogy a fogyasztók többsége emlékezett azokra a márkákra, amelyek sapkát vagy pólót adtak nekik. Másrészt egy másik tanulmány megállapította, hogy a reklámajándékok címzettjeinek többsége emlékszik a termék hirdetőjének nevére, míg mások üzletet kötnek a termék hirdetőjével, néhányan pedig egyszerűen csak élvezik, hogy megkapják ezeket a termékeket, ami újabb bizonyíték arra, hogy a reklámajándékok valóban működnek.

A promóciós termékek rövid története

Az emlékgombok voltak az Egyesült Államok első ismert promóciós tárgyai, amelyek George Washington 1789-es megválasztásáig nyúlnak vissza. 

Bár csak a 19. század későbbi részében alakult ki szervezett iparág, a 19.th század elején számos esetben használtak promóciós cikkként fából készült különlegességeket, vonalzókat és naptárakat. 

Jasper Meek, az Ohio állambeli Coshocton nyomdászát tartják az iparág megteremtőjének. Ő volt az, aki meggyőzött egy helyi cipőboltot, hogy a helyi iskoláknak márkás könyvtáskákat szállítson, amelyeknek a dizájnjára logót nyomtattak. Jasper egy helyi versenytársával, Henry Beach-csel együtt hamarosan elkezdett olyan márkás promóciós cikkeket, mint naptárak, ventilátorok és márványtáskák viszonteladásával foglalkozni. 

Az árnyékolók elengedhetetlenek a nyári hónapok beköszöntével. Gondoskodjon arról, hogy ügyfelei mindig a lehető legjobban nézzenek ki egy márkás napszemüveggel, amely egyedi és szórakoztató lehetőséget biztosít vállalkozása népszerűsítésére.

Népszerű promóciós termékek népszerű típusai 

Szinte végtelen listája van azoknak a termékeknek, amelyeket promóciós célokra a vállalat logójával vagy nevével lehet megjelölni. Bár vannak gyakoribb és népszerűbb termékek, mint például tollak, bögrék, egérpadok és pólók, a márkajelzésre szánt termékek kiválasztásakor a kreativitásnak is van helye. Íme néhány egyéb termék, amely felhasználható a vállalat vagy a márka népszerűsítésére.  

  • Italkészlet

A beltéri vagy kültéri használatra ideális poharak, bögrék, poharak és csészék ideális kézi promóciós eszközök. 

  • Jegyzetfüzetek és naplók 

Mindenki szeret jegyzetelni, miért ne gondoskodhatna tehát arról, hogy ügyfelei mindig maguknál tartsák a jegyzeteiket, miközben az Ön cégét a fejükben tartják?

  • Napszemüveg

Az árnyékolók elengedhetetlenek a nyári hónapok beköszöntével. Gondoskodjon arról, hogy ügyfelei mindig a lehető legjobban nézzenek ki egy márkás napszemüveggel, amely egyedi és szórakoztató lehetőséget biztosít vállalkozása népszerűsítésére. 

  • Táskák 

A táskákat szeretettel nevezik szatyornak is, és ideális márkaépítési csatornák, mivel tágas fehér terük több mint elegendő helyet biztosít logójának elhelyezésére. Méretüknek köszönhetően a legjobb tárolóeszköz a többi márkás reklámajándék számára is. 

  • Íróeszközök

A tollak olyan tárgyak, amelyekkel soha nem lehet rosszul járni, ha valamit keres, amire ráteheti a logóját. A tollakat naponta használják, akár otthon, akár a munkahelyen.

A tollak olyan tárgyak, amelyekkel soha nem lehet rosszul járni, ha valamit keres, amire ráteheti a logóját. A tollakat naponta használják, akár otthon, akár a munkahelyen.

A promóciós termékek legjobb felhasználási módjai

A promóciós termékeket világszerte a legjobb ajándékozási eszközként használják. Bár a márkaismertséget tekintik e promóciós termékek leggyakoribb felhasználási módjának, használhatja őket értékesítési eszközként, az alkalmazottak jutalmazására vagy egy ügy előmozdítására nonprofit szervezetek számára. Az árucikkek hatékony felhasználásának számos módja van, és ezek közül néhány a következő:

Márkabolt 

A legtöbb márka, különösen a sörfőzési iparágban, promóciós árukat és árucikkeket árusít egy e-kereskedelmi áruházon vagy kirakaton keresztül. Ez nem csak a promóciós termékek költségeinek fedezésében segít a márkának, mivel ez kettős előnnyel jár: növeli a márkaismertséget az árukat használó fogyasztók körében. 

Vállalati ajándékok 

Kifogyott az ötletekből, hogy mit adjon értékes ügyfeleinek? Az Ön identitását és logóját viselő promóciós termékek ideális ajándékot jelenthetnek a márkaismertség megerősítésére. Ezenkívül ezek nagyszerű versenytársi marketingeszközök is. 

Alkalmazotti ajándékok 

A reklámajándékokat az új alkalmazottak beszállásához vagy az alkalmazottaknak szánt éves vállalati ajándékként is fel lehet használni. Ezek a marketingeszközök nem csak költséghatékonyak, mivel segíthetnek az alkalmazottak megtartásában és lojalitásában is. 

Események

A jó minőségű emléktárgyak az esemény kézzelfogható emlékeiként szolgálhatnak a résztvevők számára. 

Ajándékok

Senki sem mondhat nemet az ingyenes ajándékokra. Ha jutalomban részesíted ügyfeleidet, ők is viszonozni fogják azt azáltal, hogy minden alkalommal, amikor használják a bögrédet, táskádat, napszemüvegedet vagy tolladat, megosztják a márkádat családtagjaikkal és barátaikkal. A márkás reklámajándékok ideális eszközei a PR-tevékenységnek.   

Vásárok és konferenciák 

A reklámajándéktárgyak kiállításokon és konferenciákon is felhasználhatók, hogy nagyobb forgalmat generáljanak a standon, vagy hogy megjutalmazzák a résztvevőket a támogatásukért. Ha egy rendezvényen több ezer résztvevő van, biztos lehet benne, hogy az árucsomagok nagy sikert aratnak.  

Válassza ki körültekintően reklámajándékait, és használja ki őket a lehető legnagyobb mértékben az Ön előnyére! 

Ugyanabból a kategóriából származó cikkek:

    Nincs